Binnen het Team Vergunningen zijn wij op zoek naar een:

Senior Casemanager/Vergunningverlener Bouw
32-36 uur

Als Casemanager is geen dag hetzelfde. Het ene moment ben je in overleg met een architect over een nieuwbouwplan, vervolgens ben je bezig met de behandeling van een aanvraag voor een conceptaanvraag of een omgevingsvergunning. Tussendoor adviseer je inwoners over de mogelijkheden om (vergunningsvrij) te bouwen. Uiteraard heb je bij dit alles oog voor de ontwikkelingen en regelgeving op het gebied van de nieuwe Omgevingswet. Je werkt nauw samen met Team Ontwikkeling en Advies Ruimte, Toezicht Handhaving en Veiligheid en de afdelingen Beheer van beide organisaties.

Wat ga je doen?

Als Casemanager/ Vergunningverlener Bouw toets je de plannen zowel inhoudelijk aan het omgevingsplan (ruimtelijk) als technisch aan het Besluit Bouwwerken Leefomgeving (BBL).

Je stuurt en bewaakt het proces van vergunningverlening en bent daarbij de spil tussen initiatiefnemer, adviseurs en belanghebbenden. Je coördineert het proces, bewaakt termijnen en stelt de omgevingsvergunning op. Daarnaast ben je als Casemanager verantwoordelijk voor:

  • Verzorgen van de intake en de eerste verkenning ruimtelijke initiatieven van initiatiefnemers particulieren, bedrijven of organisaties;
  • Advies geven aan initiatiefnemers en integraal advies geven over niet-complexe initiatieven;
  • Advies opvragen bij interne adviseurs en ketenpartners over niet- complexe initiatieven;
  • Toepassen van Besluit Bouwwerken Leefomgeving (BBL)en bijbehorende regelgeving;
  • Bijdrage leveren aan het behandelen van zienswijzen, bezwaar- en beroepsprocedures door de juridische medewerkers.
  • Verbeteren van processen en actief meedenken bij het implementeren van de Omgevingswet;

Wat zoeken wij?

Team Vergunningen is op zoek naar een Casemanager Vergunningverlener, een professional met (ruime) werkervaring met het verlenen van bouwvergunningen en het casemanagement rondom ruimtelijke initiatieven. Iemand die energie krijgt van het integraal afhandelen van vergunningaanvragen en het klantgericht adviseren over initiatieven. Je bent op de hoogte van de omgevingswet en staat te trappelen om dit succesvol toe te passen. Met jouw verbindende en communicatieve vaardigheden ben jij in staat om draagvlak te creëren en de juiste adviezen op te stellen. Je denkt in mogelijkheden waarmee je bijdraagt aan de verbetering en optimalisering van processen. Daarnaast heb je als Casemaneger/Vergunningverlener Bouw een:

  • Mbo+/Hbo werk- en denkniveau met specialisatie bouwkunde;
  • Je bent in bezit van AWB I of II of bent bereid om deze op korte termijn te volgen;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met het afhandelen van aanvragen voor Wabo-vergunningen ( nu omgevingsvergunning) en niet-complexe initiatieven in de fysieke leefomgeving;
  • Voldoe je aan de Wabo-Kwaliteitscriteria deskundigheidsgebied 2 en kunt dat aantonen met een EVC/EVP of bent bereid een EVC op te laten stellen;
  • Positief houding tegenover de Friese taal en bij voorkeur begrijp je het Fries.

Gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel iets voor jou? 

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken samen in een werkmaatschappij. Dat gaat per 1-1-2025 veranderen. Dan gaan beide gemeenten zelfstandig verder. Het jaar 2024 is daarom een uitdagend jaar, ook voor de medewerkers. Het werk gaat gewoon door, projecten wachten niet en ook onze inwoners rekenen op ons. Samen moeten we het doen en daar gaan we voor. Daarom zijn wij op zoek naar medewerkers met lef. Zie jij ook de uitdaging? Dan nodigen wij jou uit om te solliciteren.

Wat bieden wij jou?

Naast een gezellig team waarbij we aandacht hebben voor elkaar krijg je ook nog: 

  • Een salaris van minimaal €3.317,- en maximaal €4.752,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 9);
  • Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%;
  • Een groot trainingsaanbod binnen onze eigen 8KTD-Akademy;
  • Naast 144 vakantie-uren op jaarbasis nog eens 50,4 extra vakantie-uren bij een fulltime dienstverband.

Er is geen sluitingsdatum, de vacature staat open totdat wij een geschikte kandidaat gevonden hebben.

We kijken uit naar je reactie!


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Patrick van der Ven Beleidsmedewerker integrale veiligheid
0646171270
p.vanderven@achtkarspelen.nl 

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Recruitment
Recruitment@achtkarspelen.nl 


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.068091@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.

Solliciteer