Wilt u een kermis organiseren? Dan heeft u een vergunning van de gemeente nodig. Het aanvraagformulier vindt u onderaan deze pagina.

Hoe werkt het?

U vraagt de vergunning aan bij de gemeente. Geef hierbij de volgende informatie:

  • Naam van de baas van de kermis;
  • Naam van de contactpersoon op de kermis;
  • Omschrijving van de attracties op de kermis (met technische gegevens);
  • Datum en tijdstip van de kermis;
  • Datum en tijdstip van het opbouwen en afbouwen van de kermis;
  • Verwacht aantal bezoekers;
  • Beschikbare hulpploegen, zoals EHBO en beveiliging;
  • Of er straten afgesloten moeten worden;
  • Verwachte geluidsproductie (soort, tijd, locatie);
  • Manier van stroomvoorziening van de kermis;
  • Of u licht alcoholische dranken (bijvoorbeeld bier en wijn) schenkt;
  • Hoe en door wie het terrein na afloop wordt schoongemaakt.

U moet, voor uw attractie, in het bezit zijn van een geldig certificaat van deugdelijkheid. Dit certificaat moet u voor aanvang van de kermis kunnen tonen evenals een logboek (per kermisattractie). Als niet aan deze eisen kan worden voldaan, mag de kermisattractie niet in gebruik worden genomen.

Wat kost het?

Er wordt een vergoeding gevraagd voor het innemen van standplaatsen op openbaar terrein. De tarieven kunt u bekijken in de Tarieventabel behorende bij de Verordening standplaatsgeld Tytsjerksteradiel(externe link).