Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is deze gestolen? Doe dan aangifte van vermissing. Uw paspoort of identiteitskaart is daardoor dan direct ongeldig. 

De aangifte is definitief. Deze kan niet meer teruggedraaid worden. Als u daarna uw paspoort of identiteitskaart terugvindt/terugkrijgt, kunt u die niet meer gebruiken.

DigiDVerklaring van vermissing indienen

Wat gebeurt er met mijn melding van vermissing?

Uw paspoort of identiteitskaart staat als vermist geregistreerd en is daarmee ongeldig. Daardoor is de kans op fraude met het document kleiner.

Wat moet ik doen als ik mijn paspoort of identiteitskaart terugvind?

Heeft u de vermissing al aan ons doorgegeven? Dan levert u uw paspoort of identiteitskaart in bij de gemeente. Deze is na de vermissing ongeldig gemaakt. U kunt het daarom niet meer gebruiken als u het teruggevonden hebt.

Het lukt mij niet de vermissing online door te geven. Wat nu?

Dan maakt u zo snel mogelijk een afspraak in het gemeentehuis om een nieuw paspoort of een nieuwe identiteitskaart aan te vragen. Dit kan online of aan de balie. U kunt dan ook direct de vermissing doorgeven. 

Maak een afspraak voor het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart aan de balie. U kunt ook bellen voor een afspraak via 14 0511.

Let op

U kunt geen aangifte van vermissing doen voor een ander persoon.

Ik ben mijn paspoort/identiteitsbewijs in het buitenland verloren. Wat nu?

Als uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen is in het buitenland, doet u aangifte bij de politie ter plaatse. Met het buitenlandse proces-verbaal kunt u na thuiskomst bij de gemeente de Verklaring van Vermissing invullen en een nieuw paspoort of identiteitskaart aanvragen. 

Meld bij de Nederlandse ambassade of het consulaat dat uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen is en vraag hier een nooddocument aan.