Adresonderzoek

Wat is een adresonderzoek?

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.

U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:

  • Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
  • Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.

Wat moet ik doen?

Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. De gemeente zoekt dan uit wat het juiste adres is van deze persoon.

Aanvragen adresonderzoek

 

Hoe lang duurt het?

Na uw aanvraag ontvangt u een e-mail zodra de gemeente uw melding heeft ontvangen. Als er nog vragen zijn naar aanleiding van uw melding zal de gemeente contact met u opnemen.

Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.

Wat doe ik met de post?

Het is verstandig om post terug te sturen naar de afzender. Zo weet de afzender ook dat de adresgegevens niet meer juist zijn.  

Stuur ook post van de gemeente Tytsjerksteradiel terug. Het terugsturen van post helpt bij het adresonderzoek.

Zie ook: Adresfraude op rijksoverheid.nl